Sidor

fredag 29 januari 2021

Gick ut på lunchen och köpte en ny vinterjacka

När jag är premenstruell får jag eld i baken. Allt som jag normalt skulle tveka att göra, gör jag bara i rena farten, så här dagarna före jag ska få DET DÄR! 

Så idag tröttnade jag på att bara tänka på att jag borde köpa en ny vinterjacka. Den vinröda jag köpte vintern 2019/2020 spruckigt i armhålan. Jag har försökt att laga den med nål och tråd, men det dröjde inte länge förrän hålet sprack upp igen. Dessutom har jackan efter två tvättar förlorat formen i vadderingen så att det är klumpar på vissa ställen och tomt på andra. Så den jackan kommer jag slänga.

På lunchen idag traskade jag iväg till H&M, hittade en svart jacka med huva, bälte, dragkedja och dold knäppning med guldknappar. Den fanns bara i en storlek, M så jag provade den och den satt bra, tight men inte för tight, så jag köpte den. Jag kommer visserligen inte kunna tjocka tröjor under, men det brukar jag normalt inte ha heller. 

Jackan är 84 cm lång och den gamla bruna som jag alltid återvänder till är 86 cm lång. Två cm gör en viss skillnad på kylan, då jag upplever att när jag bär den nya jackan  blåser kylan upp under rumpan mer än när jag har den bruna jackan, därför känner jag mig lite tveksam. Eventuellt åker jag till Mall of Skandinavia under helgen för där ska finna en jacka i stl L kvar.