Sidor

onsdag 28 juli 2021

Hårprat

Det har ju varit sommar och sol och håret är väldigt sönderblekt i topparna. Idag gick jag ock klippte mig. Brukar vänta fyra månader innan jag klipper topparna, men håret är så torrt och sprött så jag har bestämt mig för att testa en ny strategi att klippa topparna var 8 vecka. Det som oroar mig är att frisören sa att jag blivit tunnhårigare och att det ser ut som jag tappat hår.

Testat nytt tillskott för håret sedan maj månad
Sedan maj månad har jag prövat ett tillskott för håret från företaget Hair Lust som heter HairLust Hair Growt Formula. Det är rosa små vingummi fullproppade med vitaminer och mineraler.  Man ska äta tre stycken om dagen. En burk innehåller 90 tuggvitaminer vilket räcker till cirka en månads förbrukning. Jag köpte tre burkar och kommer alltså att testa produkten i tre månader. 

Tre stycken små rosa vingummibär innehåller så mycket som 5000 microgram Biotin (B7). Dessutom A,E, D,C-vitamin, Jod,Zink,B12,B6,folsyra och bambuextrakt.
Än har jag inte sett någon woaw effekt. Men jag testar väl en en månad till som planerat.

Andra produkter som jag testat under senaste månaderna

  • ett nytt slags torrshampo i form av en mousse från Martinson King, 
  • ett hårserum från Etern'L för att håret ska växa
  •  Oplex inpackning

Som ni ser försöker jag vårda mitt hår efter bästa förmåga. Nu inser jag att jag inte riktigt vet vad som orsakat hårförlusten. Beror ens den försämrade hårkvalitén på alla produkter jag testat eller har det med stress och oro att göra?

Just serumet från Etern'L och även  torrschampomoussen från Martinson King i form av en mousse, har jag använt just på de ställen där håret nu blivit tunnare. Jag slänger inte moussen men tar en paus. Serumet däremot åker i papperskorgen. Så även Etern'Ls schampo och balsam (trots om jag tyckt att de varit både dryga, luktat gott och varit bra. (Har använt ett år minst). Dessutom så återgår jag till schampot och inpackningen från märket Fibreplex istället för Olaplex. 

Efter att jag käkat upp hårkuren från Hairlust kommer jag börja med MSM + C-vitamin igen som jag upplever har goda egenskaper. Dels så minskade min värk i frozenshoulder axeln och jag upplevde  överlag mindre värk i kroppen medan jag åt dem. Dessutom verkade mitt hår och min hud må bra av det också. 

Åtgärder i punktform

Så får det bli,  min nya hårplan. 


Foto: Nyklippt


Foto: Hårvitaminer och mineraler från HairLust