Sidor

lördag 31 augusti 2013

Snabb affär



Skulle städa idag och fick tyvärr erfara att min andra dammsugare i livet slocknar. De kanske inte tål för mycket kattsand?!

Kl 17:40. Jag står och skakade min lilla rosa matta från Ikea som jag tvättat och torkat. Efter att den torkat började den avge massor med partiklar, typ fint byggdamm.  Jag har fortfarande nattskjorta på mig. Plötsligt så spricker mattan och ut kommer det typ sågspån över hela golvet och på dammsugaren som är på.  Den dör! Poff!

Aldrig så snabbt, kastar jag på mig kläder, surfar på dammsugare och hittar en på Claes Olsson, som liknar den vi har. Rusar ner till cykeln och beger mig ut i spöregnet och är framme precis några minuter innan Claes Olsson stänger kl 18:00.  


Ringer taxi och när bilen kommer frågar jag taxichauffören om han kan skjutsa hem min dammsugare och att jag cyklar efter. Det går bra tycker taxi chauffören  och hem kommer både jag och dammsugaren och nu har jag städat. Den funkade finfint!

Puh, vilket lördagsäventyr.