Sidor

fredag 20 september 2013

Fortsätt framåt



Each day- surrender your life in God's hands.





Vi har nog alla vänt blad vad gäller historien om oss själva och startat ett nytt kapitel i våra liv, fler än en gång. Eller hur? Vi tänker bara inte på det när vi är mitt uppe i det. Precis som varje ny dag har ett slut, finns också en början på en ny. Som blir vad du gör den till.

Tappa aldrig tron på att det går att finna nya vägar för komma vidare och att varje dag är en resa, passa på att njuta av din resa. En liten stund varje dag. Var tacksam över det du har som är bra i ditt liv. Var och en har sin väg att gå. Jag vill gå min väg genom att överlämna mitt liv i Guds händer.
Varje dag. Observera,  j a g  v i l l  ö v e r l ä m n a.

Det är ett aktivt val och många gånger glömmer jag bort att jag kan göra det, inte minst när jag kämpar för att hitta en lösning på något som får mig att inte komma vidare. Det är så svårt att släppa taget och verkligen släppa hela bördan och vila i tystnaden. I ovissheten. När oron kryper sig på och jag vill hitta lösningen, nu!

Jag är inte född med så stort tålamod, ändå har jag tvingats ha tålamod med så många saker i mitt liv. Som så många andra. Alla har sitt och vi ska inte döma  någon annan, för vi har inte gått i någon annans skor än våra egna. Eller hur?

Bara döda fiskar simmar med strömmen, sägs det. Så om man vill leva så gäller det att ta sats, gång på gång och simma mot strömmen, för att komma dit du ska. Eller? Det gäller att vara lyhörd på vad som pågår runt dig och inom dig och om det verkligen är vad ditt hjärta vill. Överlämna och vänta på visheten. För den finns där.