Sidor

söndag 19 augusti 2018

Hos frisören

Idag går jag med målmedvetna steg till  centrum och besöker flera frisörsalonger innan jag på frisörsalong Söderlings äntligen får det svar jag är ute efter. Jodå, här kan de ta emot mig på drop-in fast klockan är närmare 16:00.

När det blir min tur får jag en lågmäld men engagerad frisörska som faktiskt gör exakt det jag ber henne om. Jag vill färga utväxten i en färg  som påminner om min egen och sedan göra tunna ljusa slingor för att lätta upp lite.

 Frisörskan jobbar nogrannt och under tystnad och i färgen blandar hon i något som heter Fibreplex som ska vara bra för håret och stärka det. När hon sköljer färgen lägger hon en inpackning med Fibreplex och passar samtidigt på att berätta om Fibreplex 3-stegsprocedur. Den tredje i proceduren är frivillig och innebär att jag själv kan köpa en inpackning från Schwarzkopf som heter just Fibreplex nr 3 Bond Maintenance. Fibreplex skapar bindningar i hårståret som det starkare, friskare och mer glänsande.

Jag köper inpackningen,  för jag vill gärna få ett starkare friskare och mer glänsande hår.

Jag ber henne klippa igenom hela håret och det gör hon, men proportionerna på längden och på det uppklippta blir inte harmoniskt, så när jag kom hem så fixade jag till frisyren själv genom att klippa lite på längden. Moses, min man tycker att håret blev lite för kort, men jag känner mig nöjd med proportionerna och med färgen.

Jag kommer låta frisörskan på Söderlings frisersalong få färga min utväxt om några månader igen.

Foto: Nyfriserad,  2018-08-19

Nu är jag redo att börja jobbet imorgon!
Kramar Sophia