Sidor

torsdag 2 maj 2019

Semester första veckan i maj

Jag har varit  ledig den här veckan.
Från början var det tänkt att jag skulle jobba med Esmeraldas kattshops bokföring för 2018 men sedan veckan före påsk har smärtan i axel, skuldran och armen tilltagit så jag har försökt göra andra saker som inte har med datorarbete att göra. Så jag har rensat och städat.

Inte förrän nu har jag ork att städa bort katternas saker. Att slänga och rensa och ställa undan mina små vänners tillhörigheter gör sorgen påtaglig igen. Sorgen kommer över mig. Jag tänker inte skjuta bort den utan låta den komma. Att gråta är bra för själen. Så jag gråter och solen skiner och fåglarna kvittrar.

Sorg har olika faser. De olika faserna i sorgen får oss att gå vidare och växa och bli visare. Därför ska man inte hasta igenom sin sorg, utan låta den ta den tid den tar. Det är min filosofi iallafall.