Sidor

lördag 1 januari 2022

Nyårsafton hos pappa

Vi har haft en tradition de senaste tio åren att fira nyår med mamma och pappa. Tidigare kom alltid mamma och pappa hit upp till oss i Stockholm, men de senaste åren har vi åkt till mamma och pappa istället eftersom framförallt mamma hade svårt att röra sig och det var bökigt för dem att åka tåg med rullator och packning samtidigt. Bil ville de inte åka för pappa tycker inte om att köra så långt på vintern med halka och snö. Det var då,  i år är första året som vi firar utan mamma och bara med pappa.

Min man och jag åker bil och vi stannade på halva vägen i Arboga för att fika.  

Vi åkte på nyårsaftons dag och kom fram vid 17:30 tiden. Då var det bara att packa in alla väskor och mat som vi hade med oss och börja laga nyårsmiddag. Det blev rostas (för oxfilen var slutsåld och potatisgratäng och sallad. efterrätten blev  Pappa och jag drack rödvin JP Chenet och min man cider. 

Vid midnatt skålade vi i champagne. Det blev fin nyårsafton och även om mamma inte var där fysiskt så var hon med oss i tankarna mest hela tiden. 

Jag gick och la mig sist av alla. 

Foto: Moses på värdshuset i Arboga


Foto: Jag och Puppy i Arboga


Foto: Pappa och jag på nyårsafton 2021



Foto: Skål i champagne

Foto: Moses och pappa



Foto: Jag som poserar lite framför kameran


Foto: Alla vill sova nu men jag vill vara vaken lite till.