Sidor

tisdag 22 februari 2022

Samtal med beteendeterapeut

 Igår började jag jobba lite smått igen på distans efter min tre veckor långa sjukskrivning i covid -19. Jag är fortfarande trött, har hjärndimma och trötta ögon. Jag har tungt att andas och känner mig andfådd. 

Hade också ett videosamtal med en företagshälsovårdens beteendeterapeut idag mellan kl 10:30-12. Min chef har gått med på att ge mig tre samtal för mitt mående angående den kommande omorganisationen och sorgen efter mamma och moster A. Beteendeterapeuten var väldigt vänlig och det var skönt att prata med henne. Hon talade om vikten att röra på mig och använda kroppen. På 1177 finns övningar man kan göra vid ångest?? 

Hon rekommenderade yoga men det avböjde jag direkt. Yoga kommer från en annan religion och kan aldrig bli  neutralt för mig som är kristen. Det finns många som utövar yoga och samtidigt säger att de är kristna, men jag tillhör inte den skaran.