Sidor

torsdag 31 mars 2022

Sjukskriven igen

 Jag sjukskrev mig i måndags på grund av hjärnskakningen. Idag är det torsdag och förutom alla andra symtom jag fick i och med smällen i asfalten som huvudvärk, ljuskänslighet, yrsel och ostadighet, så har jag fått ont i nacken och mår väldigt illa. Jag har  svårigheter att kolla på skärm, såsom tv, smarttelefon och dator. Det är som om om hjärnan inte orkar med ljuset.  Blåtiran och svullnaden runt ögat har minskat något i alla fall. Alltid något positivt.

Idag fick vi veta vem som blir vår nya chef på jobbet. En bekräftelse på vad jag egentligen redan visste. Jag såg hans initialer MW  i en snirklig stil i en dröm för cirka två veckor sedan. Morgonen efter så fick vi ett mejl att man gör en omorganisation på den enhet där han är en av cheferna, vilket redan då var en bekräftelse på att drömmen var sann. Jag hade ett samtal med beteendeterapeuten på företagshälsovården idag också. Det kändes bra!