Sidor

lördag 15 mars 2014

Promenad från Odenplan till Strandvägen

Min vän L och jag möttes upp vid Odenplan idag och strosade längs Sveavägen. Vi slank in på en aktionsfirma och tittade på gamla grejer. Inte riktigt min stil, jag är inte så förtjust i gamla saker, utan vill ha nya fräscha saker. De får däremot gärna se gamla ut. Jag älskar möbler som görs i nutid i rokokostil till exempel. Det finns så mycket historia i gamla möbler, de har liksom levt ett helt eget liv och det är som att låta någon flytta in som man inte vet något om. Don't like it! 

Efter auktionsfirman stötte vi på en affär med nya fina glänsande kristallkronor och speglar, tofsar och andra mindre möbler, nytillverkade men som ser gamla ut. D e t  ä r  m i n   s t i l !
Jag hade svårt att gå ut ur affären, hade kunnat stanna där hur länge som helst:-)


Foto: Operan badar i solen, 2014-03-15



Foto: Solen skiner på mig, men ännu så kallt i luften.



Vårt mål var egentligen att gå längs Strandvägen mot Djurgården men när vi kom till Operan var vi både hungriga och lite frusna och när vi bara en liten bit därifrån hittade vi bar& restaurang Strandvägen 1 och bestämde vi oss för att pröva deras laxsallad. Den var fräsch med strimlade äpplen i vinägrett i botten, lax och sallad och potatis toppat med pepparrotskräm.


Foto: Söt illustration på Strandvägen 1:s meny, tycker jag.





Vi avslutade dagen med Grand Hotell. Det är så fint och lyxigt där. Vi satt i en av sofforna i  förrummet till Cadierbaren och tog ett glas vitt (jag) och L tog ett glas champagne.

Foto: Cadierbarens drinkmeny citerar Winston Churchhill på första sidan.




Foto: Cadierbaren Grand Hotell