Sidor

lördag 25 november 2017

Inhandlat vit julegran på Jula

Idag åkte Moses och jag  till Jula i Barkarby. Jag kastade nämligen ett öga i en reklamtidning häromdagen och såg att Jula sålda vita och rosa julgranar för endast 80 SEK per styck. En vit gran med stjärna i toppen och kulor i guld, det vill jag ha, tänkte jag.
Total kostnad för granen, guldstjärnan och guldkulorna blev 134 SEK. Helt otroligt! Skulle det inte bli fint så gör det inte så mycket.

När vi kommer hem packar jag upp granen och ställer den på bänken i köket där katternas sisalvas  annars brukar stå. Sisalvasen placerar jag på bänken i vardagsummet istället.

När jag är klar ser jag att det fattas något och får en idé om att ceriserosa sidenrosetter vore fint till det guldiga och vita. Det ska jag se till att inhandla.


Foto. Spännande med julgran tycker Eduardo