Sidor

lördag 3 februari 2018

Planer för året?

Vi har gått in i ett nytt år. År 2018. Första månaden är redan avklarad. Elva månader ligger framför oss. För mig har det varit en omvälvande första månad. En månad av ångest och oro, men också av glädje och sorg. Men mest ångest. Jag har en känsla av att jag prövas både på jobbet och privat.

Mitt liv ter sig som i uppförsbacke utan rätt valla på skidorna. Inget självgående glid här inte, utan väldigt mycket stakande i egen kraft. Ändå känner jag mig omhändertagen av Gud. Han finns där, han beskyddar mig, det är jag säker på. Jag har fått bönesvar på konkreta saker jag bett om till Herren, inte bara en, utan flera gånger, ja många gånger i mitt liv.

Tiden går. Åren går. Jag vill inte slösa bort det liv jag fått. Jag vill vara där jag borde vara, i en miljö där mina styrkor tas till vara och får blomma ut, så jag kan göra det jag borde göra. Göra i glädje och till verklig nytta och inspiration för andra. Antar att vad jag borde göra just nu är att sluta skriva och vända mig i bön till Herren, istället för att sitta här och skriva försöka klura ut allting själv. Ok, jag slutar här för ikväll.


Be så ska ni få, sök så ska ni finna, Bulta, så ska dörren öppnas. 
Ty den som ber, han får,
och den som söker, han finner,
och för den som bultar skall dörren öppnas.


Matt7:7-8