Sidor

söndag 28 juli 2019

Katten Sigge

Det här är katten Sigge. Han bor i huset bredvid oss och jag och min man träffar honom nästan varje då han bor på väg till vår parkeringsplats. Han är en utekatt och verkar aldrig vara inomhus, men han har en ägare. Det vet jag för jag ringde på måfå någon som bor på adressen där han alltid sitter och råkade få tag på just ägaren. Anledningen till att jag ringde var för att berätta att jag känt mig lite orolig om någon verkligen tar hand om honom och att han verkar törstig i värmen och att jag till och med gett honom vatten en dag. Ägaren berättade att Sigge heter just Sigge och är 20 år och att de ropade på honom flera gånger om dagen, men han vill inte komma in.

Det är nog Sigges sista sommar för han verkar väldigt trött. Men han kommer som oftast fram och gosar lite om man ropar på honom. Nu när mina katter är borta så känns det så fint att Sigge låter sig klappas av mig. Jag får till och med lyfta upp honom. Fina Sigge!

Foto: Sigge