Sidor

måndag 5 januari 2015

Kicka igång nya året med färskpressad Aloe Vera

Jag ska börja det här året med att dricka en kur på 4 x 1 liter Aloe Vera Gel från Forever Living. Jag gjorde en beställning idag och det brukar gå snabbt att få varorna. Jag kommer att dricka ca 60 - 90 ml om dagen tills dunkarna tar slut. Det går åt ungefär drygt två dunkar i månaden. Tredje månaden kommer jag att ta en Aloe2Go om dagen.

Aloe Vera är troligen en av världens nyttigaste planta. Genom den får vi dels 75 näringsämnen och dels når den ut i kroppen där den behövs.  Ligninet som finns i Aloe Vera är en kalasbra "transportör" som ser till att "nyttigheterna" går på djupet.

Det tar tre månader för kroppen att byta ut alla celler, både på djur och människor. Aloe Vera drycken och produkterna med Aloe Vera i, är till för dem som tänker långsiktigt och förebyggande.  Man brukar säga att första månaden är utrensande, andra månaden är återuppbyggande och tredje månaden är förebyggande och resultatgivande (dvs. först tredje månaden brukar de goda effekterna visa sig.)







Varför ska man dricka Aloe Vera?
Själv blev jag motvilligt imponerad av Aloe Vera och alla bra egenskaper som den ska ha, när jag kom i kontakt med produkterna från Forever Living på en kattutställning för 9 år sedan. Jag var faktiskt superskeptisk mot drycken och samtidigt väldigt nyfiken. Efter några broschyrer och mycket frågor till återförsäljaren, så bestämde jag mig för att ge den gula dunken med dyrbar färskpressad Aloe Vera en chans.

Jag tyckte först att det smakade konstigt. Bränt gummi eller något. Det skulle bero på att mitt ph-värde inte var i balans fick jag förklarat för mig, men om jag fortsatte att dricka, så skulle jag se att det försvann med tiden, när mitt p-h värde blivit balanserat av Aloe Vera.

Magen skulle ju fungera bättre, men jag märkte inte så stor skillnad mer än att magen verkade mer uppblåst och nästan ännu mer förstoppad. Jag drack tydligen inte tillräckligt med vatten och förmodligen inte tillräckligt med Aloe Vera, har jag förstått senare.

Jag startade med tre dunkar på tre månader, vilket jag nu lärt mig är mera på halvfart och då får man heller inte de resultat man kan förvänta sig, på så kort tid. Jag fortsatte att dricka Aloe Vera varje dag i lite mer än ett år, sedan höll jag upp ett år (av ekonomiska skäl bland annat) och har sedan dess tagit en "kur" som ovan, en gång varje år ungefär. 

Om man inte dricker tillräckligt med vatten och samtidigt dricker Aloe Vera blir effekten lite som att diska med diskmedel utan att skölja rent, vilket inte är så bra. Drycken har en naturligt renande effekt på tarmarna genom att Aloe Vera innehåller ämnet saponin, som är ett naturligt tvålämne.

Att först bli sämre innan man blir bättre kallas för "förstförsämring" och är naturligt. Dricker man Aloe Vera, så rensar man alltså tarmarna från slaggprodukter så att tarmluddet fungerar igen och kan ta upp den näring som finns i gelen optimalt.

När jag gjort uppehåll det dryga året och började med en " kur" som jag kallar det, smakade Aloe Vera inte sådär konstigt som den gjort första gången i början och de goda effekterna, att jag blev piggare, fick lättare att gå på toaletten, hårdare naglar, finare och mjukare hy märkte jag denna gång mer tydligt. Därför är jag mer säker nu när jag rekommenderar drycken, eftersom jag har sett den goda effekten av hur Aloe Vera verkar!


Varför välja Forevers Livings Aloe Vera Gel?
Har du hört påståenden om att Forevers Aloe Vera bara innehåller vatten? Det är sant. Forever Livings Aloe Vera Gel är en ren naturprodukt, som kommer från innerbladsgelen på Aloe Vera plantan och kallfärskstabiliseras. Till största delen består alltså Aloe Vera precis som andra grönsaker av vatten, men innehåller också förutom vatten ett stort antal viktiga
ämnen som arbetar tillsammans i synergi för att bevara din och min hälsa.

Forever Living har patenterat sin stabiliseringsmetod på färskpressad Aloe Vera gel, en metod som gör att deras Aloe Vera verkligen bibehåller sin värdefulla näring. Deras plantage är ekologiska och man använder sig av växelbruk för att inte utarma jordarna och deras Aloe Vera var också den första produkten som kvalificerades till att bära IASCs-stämpeln, från ett oberoende institut som testar att Aloe Veran håller den kvalitet som utlovas.




Vilka kan dricka Aloe Vera?
Aloe Vera är bra för alla- gammal som ung, om du är sjuk eller frisk, om du äter medicin eller inte. Aloe Vera ger ju kroppen bättre förutsättningar att må bra, eftersom den främjar hälsan i tarmen där 70 % av vårt immunförsvar sitter. En förutsättning för god hälsa är en mage som är i god form. Tarmslemhinnan är faktiskt stor som en tennisplan och tunn som ett ögonlock. För att fungera väl och ta upp näring måste den ju vara intakt. Har du har bytt ut något organ i kroppen som till exempel en hjärtklaff eller liknande rekommenderas inte att du dricker Aloe Vera. Det är viktigt att säga och för att vara på den säkra sidan, om du äter många olika mediciner eller har en komplicerad sjukdom, rådgör först med din läkare innan du börjar dricka Aloe Vera.


De två vanliga påståenden mot att dricka Aloe Vera 

 "Det är för dyrt", tycker många inklusive jag själv.
"Jag mår bra, så jag behöver inte dricka Aloe Vera"

Men det beror på vad man prioriterar, eller hur?
- Varför vänta med att ta hand om sig själv först när väggen ramlar in. Börja investera i din hälsa idag, så slipper du reparera väggen längre fram.
 Precis så sa en föreläsare på ett seminarium som anordnades av Forever Living för några år sedan.

Aloe Vera fungerar verkligen inifrån och ut
Aloe Vera strävar efter balans. Genom sin unika kombination av så många näringsämnen som verkar i synergi med varandra är effekterna av att dricka och smörja sig med Aloe Vera goda på hud, tarmar, slemhinna, hår och naglar. Under många århundraden har människor världen över använt Aloe Vera just för dessa goda egenskaper, men mest för att vårda huden på utsidan. Nu för tiden är det inte längre så många som höjer på ögonbrynet åt den som också dricker Aloe Vera. Mage/tarmsystemet består av likadana vävnader som vår hud, och därför fungerar Aloe Vera också inifrån och ut.

Hoppas att jag inte tjatat hål i huvudet på dig om min Aloe Vera nu, men när jag blir inspirerad så vill jag inspirera vidare... det är så intressant med hälsa tycker jag!


Sist men inte minst- Forever Livings nöjd kundgaranti

Tips! Tre månader är en normal kur om du vill pröva på Aloe Vera och om ekonomin tillåter, kör igång med 6 dunkar eller kör min kur som beskrivs ovan. Bestäm dig för att dricka upp dem på 90 dagar.

Är du efter 90 dagar inte nöjd, får du pengarna tillbaka om du sparat kvitto och produkter. Innehållet kan du ha druckit upp, men förpackningarna ska sparas för att garantin ska gälla. 90-dagars garantin gäller för Forever Livings alla produkter. Det är ytterligare en orsak till varför jag så varmt kan rekommendera andra att pröva. Det kostar först när du är nöjd- med andra ord!

Du kan köpa Forever Livings produkter här