Sidor

söndag 14 mars 2021

Uppförsbacke 2021

Många upplevde att 2020 var ett svårt år, jag upplever att 2021 so far varit svårare än hela 2020. 

Omständigheterna, det som sker i vår närmaste omgivning som i familjen, på arbetet, bland vänner,  grannar, bekanta eller släktingar påverkar oss mer eller mindre. 

Ovanpå allt det som sker närmast omkring oss påverkas vi i stort som smått av det om sker globalt i världen. Att vi är inne i tredje vågen av Covid 19- pandemin för att nämna ett exempel. 

All information vi matar vårt sinne med dagligen som nyheter, Netflixfilmer, sociala medier, reklam, Google, tar så mycket plats att den inre rösten, själen liksom inte får utrymme att höras.  

Det är så det känns för mig i alla fall. Som om mitt inre, förhoppningsvis i samklang med Gud, försöker säga saker till mig, men inte når fram på grund av allt brus. Mottagningen fungerar dåligt. 

Jag är glad och tacksam för mitt liv och det jag fått, det är jag verkligen, men. jag vill så gärna hitta saker som stärker min kreativa ådra, som ger glädje, lekfullhet och tar fram barnasinnet och modet inom mig. 

Jag tänker inte tillåta mig själv bli bitter, skrumpen, stagnerad eller sorgsen på grund av yttre omständigheter och problem som jag ändå inte kan påverka. Nope!

Därför behöver jag verkligen börja lyssna på den där lilla rösten på insidan som jag tror vill peka på vad  jag behöver göra för att ta hand om min hälsa och kropp och själ. Hjärtat vill mer, men vet inte hur? 

Alla ska gå sin väg och ingen ska gå min mer än jag själv. Därför är det min livsresa som jag behöver fokusera på, så att jag blir en person som jag själv skulle vilja möta och bli inspirerad av. Helt enkelt bli bäst på att vara mig. Vara den som Gud säger att jag är. Göra det som Gud ser att jag har förmåga att göra. 

Använd mig Gud till det du vill. Låt din vilja bli min vilja över mitt liv.

Xoxo Sophia